Ando Satoko |
Institute of Human Sciences |
Professor |
臨床心理学, 教育心理学 - 愛着 , 周産期抑うつ, 養育態度 子育て支援, 家族関係, 養育者の抑うつ, 感情の社会化 |
Chishima Yuta |
Institute of Human Sciences |
Assistant Professor |
教育心理学 - 時間的展望、アイデンティティ、環境移行 |
Chung Inho |
Institute of Human Sciences |
Professor |
教育心理学, 特別支援教育 - 異文化心理・教育, 障害科学, 外国の特殊教育, 聴覚障害, 言語発達, 読み書きの発達, 眼球運動, 認知発達, , 特別支援教育 |
Hamaguchi Yoshikazu |
Institute of Human Sciences |
Professor |
臨床心理学, 教育心理学 - ペアレント・トレーニング, 子どもの社会的情報処理と心理・社会的適応, 児童・青年の攻撃性(能動的攻撃, 反応的攻撃), 関係性攻撃, 子どもの主張性, 社会的コンピテンス, 攻撃性置換訓練, 社会的スキル訓練, いじめ, 親の養育行動, ペアレント・トレーニング, 子どもの社会性の発達についての日米比較研究 |
Ismailov Murod |
Institute of Humanities and Social Sciences |
Associate Professor |
環境政策・環境社会システム, 教育心理学, 教育学 - Human-Centered Education , EMI, Intercultural education, foreign language education, telecollaboration, collaborative learning, CALL, Educational technology, learner-centred pedagogy, interactive teaching in HE , Education for Sustainable Development (ESD) and Learning Motivation/Learner Psychology, Educational Psychology (Self-Determination Theory), Education & Science for Social Change in CAMCA (Central Asia, Mongolia, the Caucasus, and Afghanistan) Region |
Satoh Yuhkoh |
Institute of Human Sciences |
Professor |
教育心理学 - 青年心理学 |
Tanji Takayuki |
Institute of Human Sciences |
Associate Professor |
特別支援教育, 教育心理学 - 特別支援教育, 支援技術, 自閉症スペクトラム, 縦断研究, 応用行動分析学, 自己調整学習, 介入研究, 読み書き障害, 読み書き発達, 学習障害, 意欲・興味 |
Toyama Miki |
Institute of Human Sciences |
Professor |
教育心理学 - 動機づけ, 自己認知(ポジティブ・イリュージョン, 楽観主義, 防衛的悲観主義), 社会的比較, 学業達成 |